Skróty klawiszowe:
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
piw-czestochowa.pl
Wyświetl stronę główną » Pasze i utylizacja » OGŁOSZENIE W SPRAWIE REJESTRU PODMIOTÓW PASZOWYCH
Zgodnie z artykułem 15 ust. 5. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/625 z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie kontroli urzędowych i innych czynności urzędowych przeprowadzanych w celu zapewnienia stosowania prawa żywnościowego i paszowego oraz zasad dotyczących zdrowia i dobrostanu zwierząt, zdrowia roślin i środków ochrony roślin (…) podmioty, w tym również te działające na rynku pasz, przekazują właściwym organom m.in. aktualne informacje na temat konkretnej działalności, jaką prowadzą, w tym informacje o działaniach podejmowanych za pomocą środków porozumiewania się na odległość.
W ślad za tym wymogiem nowelizacja art. 10 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 22 lipca 2006 r. o paszach nałożyła na podmioty składające wniosek o wpis do rejestru zakładów albo wniosek o zatwierdzenie zakładu ww. obowiązek określony w art. 15 ust. 5 powyższego rozporządzenia.
Zgodnie z art. 21 ustawy z 23 czerwca 2022 roku o zmianie ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2022r., poz. 1570) podmioty wpisane do Rejestru Podmiotów Paszowych (RPP) mają obowiązek poinformować na piśmie lub przez epuap właściwego miejscowo Powiatowego Lekarza Weterynarii o rodzaju i zakresie działalności wykonywanej za pomocą środków porozumiewania się na odległość w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.
Powyższe oznacza to, że osoby, które utrzymują zwierzęta lub obracają paszami na terenie powiatu częstochowskiego i gminy Miasto Częstochowa muszą dostarczyć do Powiatowego Lekarza Weterynarii w Częstochowie informację o tym czy posiadają stronę internetową. Pismo musi złożyć zarówno osoba, która posiada stronę internetową, jak i osoba, która tej strony nie posiada, a także osoby, które już są wpisane do rejestru (aktualizacja danych). Wzór pisma znajduje się na stronie internetowej Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Częstochowie pod adresem:
Obowiązek należy wykonać do 11 lutego 2023 roku, w przeciwnym wypadku Powiatowy Lekarza Weterynarii w Częstochowie będzie zobowiązany (zmuszony) wszcząć postępowanie egzekucyjne, które narazi osoby które nie wykonają powyższego obowiązku na niepotrzebne koszty egzekucyjne (np. koszty upomnienia, grzywny przymuszające itp.).
1129
Razy
czytano
65
Id
artykułu
Informacje
Źródło informacji: Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Częstochowie.
Data utworzenia: 2022-12-05.
Wprowadził do systemu: Katarzyna Paśnik. Data wprowadzenia: 2022-12-05 11:43:05.
Zatwierdził do publikacji: Katarzyna Paśnik. Data publikacji: 2022-12-05 11:43:05.
Dokumenty
Rejestr zmian
2023-06-21 11:30 |
---|
Edycja artykułu - Katarzyna Paśnik |
Archiwum:
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Częstochowie
42-202 Częstochowa
ul. Tkacka 5
woj. śląskie
Poza godzinami urzędowania, w nagłych przypadkach wymagających interwencji Inspekcji Weterynaryjnej (np. zgłoszenie choroby zakaźnej) czynne są telefony służbowe: 577 093 377
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.