Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

OGŁOSZENIE W SPRAWIE REJESTRU PODMIOTÓW PASZOWYCH

Wyświetl stronę główną » Komunikaty » OGŁOSZENIE W SPRAWIE REJESTRU PODMIOTÓW PASZOWYCH

Zgodnie z artykułem 15 ust. 5. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/625 z dnia 15 marca 2017 r. w sprawie kontroli urzędowych i innych czynności urzędowych przeprowadzanych w celu zapewnienia stosowania prawa żywnościowego i paszowego oraz zasad dotyczących zdrowia i dobrostanu zwierząt, zdrowia roślin i środków ochrony roślin (…) podmioty, w tym również te działające na rynku pasz, przekazują właściwym organom m.in. aktualne informacje na temat konkretnej działalności, jaką prowadzą, w tym informacje o działaniach podejmowanych za pomocą środków porozumiewania się na odległość.

W ślad za tym wymogiem nowelizacja art. 10 ust. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 22 lipca 2006 r. o paszach nałożyła na podmioty składające wniosek o wpis do rejestru zakładów albo wniosek o zatwierdzenie zakładu ww. obowiązek określony w art. 15 ust. 5 powyższego rozporządzenia.

Zgodnie z art. 21 ustawy z 23 czerwca 2022 roku o zmianie ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2022r., poz. 1570) podmioty wpisane do Rejestru Podmiotów Paszowych (RPP) mają obowiązek poinformować na piśmie lub przez epuap właściwego miejscowo Powiatowego Lekarza Weterynarii o rodzaju i zakresie działalności wykonywanej za pomocą środków porozumiewania się na odległość w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.

Powyższe oznacza to, że osoby, które utrzymują zwierzęta lub obracają paszami na terenie powiatu częstochowskiego i gminy Miasto Częstochowa muszą dostarczyć do Powiatowego Lekarza Weterynarii w Częstochowie informację o tym czy posiadają stronę internetową. Pismo musi złożyć zarówno osoba, która posiada stronę internetową, jak i osoba, która tej strony nie posiada, a także osoby, które już są wpisane do rejestru (aktualizacja danych). Wzór pisma znajduje się na stronie internetowej Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Częstochowie pod adresem: <link>

Obowiązek należy wykonać do 11 lutego 2023 roku, w przeciwnym wypadku Powiatowy Lekarza Weterynarii w Częstochowie będzie zobowiązany (zmuszony) wszcząć postępowanie egzekucyjne, które narazi osoby które nie wykonają powyższego obowiązku na niepotrzebne koszty egzekucyjne (np. koszty upomnienia, grzywny przymuszające itp.).

Informacje

Dokumenty

Rejestr zmian

2022-12-05 11:43

Dodanie załącznika/ załączników - Katarzyna Paśnik

2022-12-05 11:43

Dodanie załącznika/ załączników - Katarzyna Paśnik

2022-12-05 11:37

Dodanie artykułu - Katarzyna Paśnik

Filtrowanie bieżącej kategorii
Oficjalna strona www

Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Częstochowie
42-202 Częstochowa
ul. Tkacka 5
woj. śląskie

 

Poza godzinami urzędowania, w nagłych przypadkach wymagających interwencji Inspekcji Weterynaryjnej (np. zgłoszenie choroby zakaźnej) czynne są telefony służbowe: 577 093 377

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.